300 Odalı 5 Yıldızlı Otel, Mart 2023
Otel Genel Müdürü satış ekibinin performansından memnun olmadığını ve ekibinin satış becerilerini geliştirmek üzere bir eğitim düzenlemek talebiyle bizimle iletişime geçti.
Satış Direktörü, bölüm müdürleri ve bazı saha satışçıları ile yapmış olduğumuz görüşmeler sonundaki değerlendirmelerimiz sonucunda sorunun satış becerilerinin eksikliğinden ziyade ara yöneticiler ve saha ekibi arasındaki iletişim eksikliği kaynaklı olduğunu saptadık.
Saha ekibinin satışı gerçekleştirme potansiyellerinin olduğunu ancak hata yapma korkusu ve negatif değerlendirmeler ile sürekli ara yöneticileri ile teyitleşme ihtiyacı duyduklarını ve bundan dolayı müşterilerine geç dönüş yaptıklarını ve dolayısıyla birçok potansiyel işi kaçırdıklarını ortaya çıkardık.
Her iki gruba düzenlediğimiz iletişim odaklı koçluk eğitimleriyle sorunu çok kısa sürede çözümledik. Bölüm liderleri ekiplerine koçluk yaparak gerçek satış potansiyelini ortaya çıkardılar, saha ekibinin öz güveni arttı ve ekip içi pozitif iletişim ile birbirlerini daha iyi dinleyen bir ekip haline geldiler.
180 Odalı 5 Yıldızlı Otel, Aralık 2022
Bölgesinde yeni açılan 5 yıldızlı uluslararası otel yönetimi, odalar ve yiyecek içecek gelirlerini artırmak amacıyla bir eğitim düzenlemek için bizimle iletişime geçti. İlgili bölüm yöneticileri otel içerisinde “upselling” programını oluşturduklarını ancak başarı elde edemediklerini aktardılar.
Otel ekibi ile yapmış olduğumuz değerlendirme sonucu özellikle ekiplerin “upselling” konusunda eğitimlerinin yeterli olmadığını ve bu yüzden misafirler ile iletişimlerinin alt düzeyde olduğunu ayrıca oluşturulan programın otel dinamikleri ile finansal olarak başarılı olamayacağını gözlemledik.
B-rain Team ekibi olarak öncelikle işletmeye özel hazırladığımız “upselling” programının dinamiklerini otel özellikleri ile eşleştirdik. Bu programı ekiplere teorik olarak aktardıktan sonra her iki ekibe de uzman danışmanlarımız hem beceriler hem de davranış modelleri içeren rol uygulamaları ile ekiplerin misafirlerinin karşısında başarılı olmaları için gerekli donanımları aktardılar.
Otel hem finansal hem de misafir memnuniyeti olarak 3 ay içerisinde paylaşmış olduğumuz hedeflere ulaştı.
200’er Odalı 2 5 Yıldızlı Otel, Nisan 2023
Ulusal markalı iki yeni otel yönetimi, servis ekiplerinin misafir ağırlama becerilerini geliştirmek ve bu süreçlere bir kurumsal kimlik katmak amacıyla bizimle iletişime geçtiler.
Yönetim ekipleri ile yapmış olduğumuz değerlendirme toplantıları sonrasında, ekipler için temel, yenilikçi, sürdürülebilir ve sezonlarda değişen ekiplere kolayca aktarılabilecek, yapının kurum değerlerini de yansıtan ağırlama ve hizmet kültürü temelli bir eğitim tasarladık.
Ekibimiz her iki otelde toplam 200’den fazla servis personelini ve sonrasında bu eğitimi gerçekleştirecek olan eğitimci kadrosunu 7 gün gibi kısa sürede eğitimlerini tamamladı ve yoğun bir sezona hazır hale getirdi. Sonrasında hızla yükseldiğini gördüğümüz misafir değerlendirme raporları da bizleri oldukça mutlu ediyor.